Vad jag bryr mig om nu är att få ut dig ur skallen

De är ingen som sagt att livet ska vara enkelt. Dock kan jag ibland tycka att de skulle kunna vara lite lättare. När jag är ledsen tröstar min mamma mig alltid och säger att de inte är här de slutar, de kommer komma fler tidpunkter i livet som är värre. Självklart säger hon också alla dom saker en mamma ska säga när man är ledsen. Men just för minuten kan de vara ganska svårt att förstå. Speciellt när man sitter där med rödsprängda ögon, södergråtet smink och snor överallt. Samt att man gråtit timmar i sträck av antingen krossat hjärta eller ilska. Just då känns de som att de är det värsta som har hänt och de värsta som kommer hända.
Så känner jag idag. Så kände jag igår. Och så kommer jag känna imorgon och alldeles för många dagar framöver. Bara för att livet inte är enkelt och precis exakt så som jag vill att de ska vara. Bara för att jag hatar när folk sviker, ljuger och lovar saker de inte kan hålla. Bara för att killar är skit. Jag hatar att gråta och må dåligt för andras problem. Och jag hatar att sakna.
Jag har lärt mig av min bästa vän hur man stiger upp ur gropen, skakar av sig skiten och går vidare. Men just nu är gropen så djup.


Kommentarer
Postat av: Sara

Gropen kommer att vara djup ett tag men om man inte försöker gång på gång att komma upp kommer man aldrig att inse att gropen blir grundare!



Jag finns här i alla lägen! Du fixar det här vännen!

Älskar dig bf!

2011-01-17 @ 10:09:10
URL: http://wiklundarn.blogg.se/
Postat av: Stenlund

Du är strong! Kramis

2011-01-17 @ 16:09:55
Postat av: N

Hoppas du mår bättre snart, det kommer du att göra! Du är stark och förtjänar bättre. Vet inte hur det var mellan er, men du är en superfin tjej så mycket som jag har sett av dig! Du ser alltid så fin ut och så stark ut, det är jobbigt nu, men snart blir det bättre än det var före :-)



Kram



2011-01-17 @ 17:53:53
Postat av: Julia

Söta rara vän, vad detta nu än handlar om, hoppas jag att det löser sig! puss

2011-01-17 @ 18:33:31
URL: http://joulie.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas de löser sig, du klarar de:)

2011-01-18 @ 01:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0