13.12.11





Bilderna är tagna 05.30 när jag till fots var på väg till jobbet, självklart hade den första snön valt att landa i Trondheim den natten också. Fruktostvakt är egentligen ganska soft, de flesta av gästerna är glada och tysta. Allt är lugnt och de krävs inte speciellt mycket jämfört med kvällsvakterna. Men jag gillar kvällsvakterna också, med alla tillägg och tips så tjänar man i slutändan väldigt bra med pengar. Dock är stressen extrem. Julbord i Norge är ingenting i närheten av vad de är i Sverige.

Idag var de tänkt att jag skulle jobba kväll, efter att ha spytt sista gången kl 16 så stämlade jag in kl 17. Mitt huvud vill så gärna jobba, jag trivs väldigt bra, vi har lyckats bli en stor famlij under julbordsäsongen då vi jobbar så mycket att vi får sova på hotellet. Men min kropp hade gett upp redan igår. Jag blev hemskickad efter mer än 80 timmars arbete förra veckan och fick min första fria dag på 22 dagar (trodde jag skulle vara ledig förra måndagen men blev inringd). Nu har jag äntligen slutat spy och börja bli en människa igen. Kräkningarna kan säkerligen komma från igår när vi på jobbet valde att supa oss askalas, men inte allt. Tror min kropp börjar ger upp nu. Imorgon blir de vila sen blir de nonstop tills de bär av hemåt!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0