FJällen

Hej vänner.

Borta bra men hemma bäst.
Kan inte säga att det stämmer. Eller jo. Det är skönt att vara hemma. Men vilken jävla resa, sjukt bra och roligt. För det första känns det som om jag skulle vilja sova tre veckor. Har inte sovit ordentligt på jätte länge känns det som. För det andra är det slutspel som gäller också. Skellefteå AIK vänder om igen och vinner mot HV. Skulle mer än annan gärna velat vara där. Menmen vi anlände till Sjöbotten efter halv åtta och då var vi helt döda. Så jag hade nog ändå inte orkat. Jag säger som det är "Man ser ändå bättre på tvn". Jaja.

Som sagt Fjällen, Tärna har varit fyllt med en massa roliga saker.

Började resan med att på Söndag anlända lite senare än tänk eftersom släpen våran krånglade. Vi stod på en Pficka mitt ute i skogen med ett brinnande däck, eller vafan jag har inte en aning. Satt i bilen och glodde samtigt som Mackan låg under släpen osv. När vi kom til Tärna slängde vi in sakerna och drog på oss overallerna eftersom det självklart var en backjävel upp till våran stuga som vi inte kunde dra skotrarna på. Kände mig ganska stark när jag (& några andra) pressade upp släpen för backen. I alla veva kommer det flera bilar som också behöver hjälp. Men efter många om och men så får vi oss ut med skotrarna.

Måndag vaknade vi av att det var råbra väder. Ut med skotrarna, jävlar kanon väder. Vi kör 3 mil ungefär, nivet upp på berg och grejer. Aldrig haft det skönare (jag ljuger). Kommer fram till en stuga där vi fikar osv men inser att vi borde ge oss av eftersom det typ är på LITE snö. Vi körde kanske 1,5 mil på ett berg som vi nu på tillbaka vägen skulle korsa. Jag måste säga att jag gjort roligare grejer. Därför som jag håller mig till snowboarden i fjällen. Fattar också nu varför skoterkorsen sitter med jämt mellanrum, kanske 7m. Vi såg kanske två framför oss om vi hade tur. Kommer in, ställer till med käka och annat roligt =) =) =).

Efter en lång Måndagnatt vaknar vi på Tisdag och vill ut i backen. Det är jätte fint väder. Allt funkar bra förutom att typ alla är så bakis att det inte ens orkar stiga upp. Men bra som jag är her jag mig ut och åker. Kommer in och ställer till med samma kalas igen =) =) =).

Onsdag tvingar vi skidåkare alla skoteråkare att de måste åka slalom osv så efter många om och men så är alla vi ute i backen. Vissa bättre än andra. Måste säga att David gjorde ett grymt jobb, haha. Stannar inte av en minut utan åker till Hemavan och badar där jag träffar Olov som tydligen är på något jävla militärläger, jadu. Tävlar också i klätterväggen de har där. Ni vet ju hur kung jag är. Men hade jag veta vilken träningsverk jag skulle haft hade jag aldrig gjort det. Hur fucking jävla otränad är jag? Jag kan fan inte röra mig.

Torsdag vaknar vi av att det inte allt är så jävla bra väder. Vaknar också av att alla är helt galna och ska upp och städa. Fytusan vad jag hatar det, speciellt när stugan inte kunde varit skitigare. Her oss ut i backen åker lite. Sen är vi sugna på mat och hemgång.

Tack för världensbästa resa guys=)

Bilder kommer sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0